Moj krvni tlak
Krvni tlak imenujemo tisti tlak, s katerim kri pritiska na steno žile, po kateri teče. Poznamo sistolični (“zgornji”) krvni tlak, ki ga izmerimo, ko srce iztisne kri v ožilje, in diastolični (“spodnji”) krvni tlak, ki ga izmerimo, ko srce počiva. Ponavadi ga izrazimo v milimetrih živega srebra (mm Hg). Optimalni krvni tlak je 120/80 mmHg.

Visok krvni tlak
O zvišanem tlaku govorimo, kadar je krvni tlak višji od 139/89 mmHg. Dednost (sorodniki imajo ali so imeli visok krvni tlak), starost (po 45. letu se krvni tlak zviša) in spol (moški so bolj ogroženi kot ženske). To so dejavniki, na katere nimamo vpliva. K povišanju tlaka pa lahko dosti doprinesejo tudi dejavniki, na katere pa k sreči lahko vplivamo: prevelika telesna teža čezmerno uživanje soli čezmerno pitje alkoholnih pijač premajhna telesna aktivnost izpostavljanje škodljivim stresom. Mnogo redkeje pa je povišan krvni tlak posledica obolenja nekaterih organov, kot so žleze z notranjim izločanjem (ščitnica, nadledvična žleza ), ledvična obolenja, zožitve ledvičnih arterij…

Kako si lahko pomagamo?
Shujšajte z ustreznim načinom prehrane. Izogibajte se živil, ki so zelo kalorična (maslo, polnomastno mleko, sir…), ocvrtih jedi, slaščic… Izračunajte svoj indeks telesne mase, ki naj bo med 19-25 kg/m2. Indeks telesne mase= telesna teža (kg) / telesna višina2 (m2). Poskušajte omejiti porabo kuhinjske soli na 5g (ena kavna žlička) na dan. Nikoli ne solite hrane še dodatno pri obroku oz. pri mizi. Okus hrane lahko izboljšate z uporabo dišavnic in nadomestkov soli. Omejite alkoholne pijače. Tveganje za nastanek povišanega krvnega tlaka narašča s količino dnevno popitega alkohola. Po definiciji gre za čezmerno (tvegano) pitje, če zaužijemo vsak dan več kot 3 (moški) oziroma 2 (ženske) merici alkoholnih pijač. Enota ali merica je deciliter vina, malo pivo ali eno žganje. Telesno dejavnost izvajate redno, vsaj 2-3x tedensko po eno uro. Vsaj 20 minut naj bo tako intenzivna, da se zadihate in oznojite. Zelo priporočljive so predvsem aerobne telesne dejavnosti (hoja, plavanje, tek na smučeh, kolesarjenje…) . Kajenje podvoji tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni in verjetnost, da boste umrli pred zasluženim odhodom v pokoj, je velika.
 
POTREBUJETE
NASVET FARMACEVTA

Vas zanimajo lastnosti zdravil in ostalih izdelkov v lekarnah? Se želite seznaniti z njihovo uporabo, delovanjem in neželenimi učinki?
DOGODKI IN
OBVESTILA

Spremljajte aktualna obvestila in akcije na naši spletni strani.
Za aktualne vsebine
PRITISNITE TUKAJ

KONTAKTNE
INFORMACIJE

Žalske lekarne Žalec,
Prešernova 6,
3310 Žalec

Žalec (03) 712 02 50
Petrovče (03) 712 02 58
DELOVNI
ČAS

Preverite delovni čas v naših poslovnih enotah. Informacije o delovnem času

Za izboljšavo strani in uporabniške izkušnje, ta stran uporablja piškotke..

Sprejmem piškotke.

EU Cookie Directive Module Information